Siskas strikkeri.


søndag 3. april 2011

Til en babyjente.

Det er er så koselig å strikke til baby!
Har ikke lenger noen egen baby, der for strikker jeg gjerne til andres!

Her har jeg strikket en lue og et par sokker til en babyjente.
Begge er selvsagt strikket i Drops ekstra fine merino - kun det beste til babyer!


Lua er strikket fram og tilbake på pinne nr 4. Veldig enkel! Jeg la opp 60 m, strikket 10 cm. Da begynte jeg å felle hver 4.m ved p strikke to sammen. Strikk 4 pinner uten felling, fell hver 3.m - strikk 4 p uten felling, fell hver 2.m. Når du har 12 m igjen snurper du sammen og syr sammen et stykke nedover. Hekle på en picotkant,

3 kommentarer:

  1. kjempe fin lue :) flink er du!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Veronika! Har du også en blogg?

    SvarSlett
  3. jupp jeg har
    www.http://vis82.blogspot.com/

    SvarSlett