Siskas strikkeri.


søndag 9. januar 2011

"Krølleskjerf" - julegave til ei super venninne


Her har jeg strikket et skjerf i tynt mohairgarn kjøpt på Bogerud. (husker ikke hva det heter)
Strikket på pinne nr 5.
Jeg har lagt opp 200 masker strikket 6 pinner rett frem og tilbake. Så har jeg lagt ut på alle maskene slik at jeg satt igjen med 400 masker. Strikk så 5 pinner rett frem og tilbake.
Legg ut alle masker 1 gang slik at du sitter med 800 masker på pinnen. Strikk 4 pinner rett fram og tilbake.
Legg ut alle masker en gang slik at du har 1600 masker på pinnen (pust, det er mange  masker assa!) strikk 2 pinner rett frem og tilbake.
På neste pinne feller du løst av alle masker.

Blir superfint!
Har prøvd med ullteppegarn også, det fungerer også fint, men liker så godt den myke følelsen dette skjerfet gir. Til slutt har jeg strikket to små hjerter som jeg sydde på i hver ende.

1 kommentar:

  1. Er super fornøyd. Kan anbefales på det sterkeste. "flyttet" rett inn i det med en gang jeg fikk det ! Strikket av verdens best venninne :)

    SvarSlett