Siskas strikkeri.


søndag 16. januar 2011

Nytt skjerfprosjekt

Nytt skjerf på gang. Også bursdagsgave til en venninne. Håper hun liker fargen, syns den er så fin selv.
La opp to masker på p.nr 3,5 Kitten mohair garn.
Jeg ville ikke at skjerfet skulle bli så bredt så jeg har lagt ut en maske (på samme side)  på hver 4.pinne. Ellers har jeg strikket rett.





Når jeg har strikket skjerfet så langt/bredt jeg vil ha det feller jeg en maske på hver 4. pinne ved å løfte den første masken av, strikke maske nr 2 for så å løfte maske nr 1 over maske nr 2.

3 kommentarer:

  1. Hei siska-snupp!
    Dette skjerfet har jeg også strikket mange av! Jeg bruker dobbel tråd av tynn alpakka på pinne 6. Jeg øker/feller på hver 2.rille. Veldig enkelt å strikke, og en sikker vinner på gavefronten :)

    SvarSlett
  2. Se der ja! Takk for tipset! Det skal jeg prøve neste gang. Har litt dilla nå :)

    SvarSlett
  3. Heia! Blir trivelig å følge deg her på bloggen din! Kanskje jeg låner en oppskrift en gang...men den må være super-enkel ;-)

    SvarSlett